nazwa dokumentu: ZarzÄ…dzenie 52/05 w sprawie zmiany ZarzÄ…dzenia Nr 68/04 Burmistrza GiM w Witkowie z dnia 23 lipca 2004r.w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego UGiM w Witkowie

ZARZADZENIE Nr 52/05
Burmistrza Gminy i Miasta w Witkowie
z dnia 2 czerwca 2005r.

w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 68/04 Burmistrza Gminy i Miasta w Witkowie z dnia 23 lipca 2004r.w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie

 
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 z późniejszymi zmianami ) zarządza się, co następuje:

§ 1
W zarządzeniu Nr 68/04 Burmistrza Gminy i Miasta w Witkowie z dnia 23 lipca 2004r.w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie wprowadza się następujące zmiany:

- § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie "Załączniki nr 1-4 do Regulaminu stanowią jego integralną część".

-dodaje się załącznik Nr 4 w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszego zarządzenia

§ 2
1.Podaje się do wiadomości pracowników Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie treść zarządzenia poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń.

2.ZarzÄ…dzenie umieszcza siÄ™ na stronie internetowej www.bip.witkowo.pl

§3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.

Burmistrz Gminy i Miasta
Krzysztof Szkudlarek


Załącznik do zarządzenia Nr 52/05
Burmistrza Gminy i Miasta Witkowo
z dnia 2 czerwca 2005r.

Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw interesantów oraz tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie Gminy i Miasta Witkowo

§ 1.
1. Indywidualne sprawy interesantów załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego i innych przepisach szczególnych.

2. Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw interesantów, kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego, ponosząc odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw, zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.

§ 2.
1. Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez interesantów określa Kodeks Postępowania Administracyjnego oraz instrukcja kancelaryjna.

2. Sprawy wniesione przez interesantów do Urzędu są ewidencjonowane w spisach spraw i rejestrach.

3. Pracownik sekretariatu prowadzi centralny rejestr skarg wpływających do Urzędu oraz skarg zgłaszanych w czasie przyjęć interesantów przez burmistrza, zastępców burmistrza i sekretarza gminy.

§ 3.
1. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:
  l/ udzielania informacji niezbÄ™dnych przy zaÅ‚atwianiu danej sprawy i wyjaÅ›nienia treÅ›ci obowiÄ…zujÄ…cych przepisów,
  2/ rozstrzygania sprawy, w miarÄ™ możliwoÅ›ci bezzwÅ‚ocznie, a gdy nie jest to możliwe - do okreÅ›lania terminu jej zaÅ‚atwienia,
  3/ informowania zainteresowanych o stanie zaÅ‚atwienia ich sprawy,
  4/ powiadomienia o przedÅ‚użeniu terminu rozstrzygniÄ™cia sprawy - w przypadku zaistnienia takiej koniecznoÅ›ci,
  5/ informowania o przysÅ‚ugujÄ…cych Å›rodkach odwoÅ‚awczych lub Å›rodkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć.

2. Interesanci mają prawo uzyskiwać informacje w formie pisemnej, ustnej, telefonicznej lub telegraficznej.

§ 4.
1.Burmistrz, a w razie jego nieobecności zastępca burmistrza, przyjmują interesantów w sprawie skarg i wniosków, w poniedziałki od godz. 10.00 - 16.00.

2. Sekretarz gminy przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków każdego dnia, w ramach swoich możliwości czasowych, a w poniedziałki w godzinach przyjmowania interesantów przez burmistrza.

3. Pracownicy Urzędu przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w godzinach urzędowania.

4. Pracownicy Urzędu zgłoszone skargi i wnioski są zobowiązani rozpatrzyć i załatwić z należytą starannością, wnikliwie i terminowo zgodnie z zasadami określonymi w KPA oraz przepisach określających organizację przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków. Kierownicy referatów zobowiązani są do zorganizowania pracy podległych im pracowników w sposób zapewniający właściwe funkcjonowanie przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków, a w szczególności:

  1) wyznaczajÄ… osoby odpowiedzialne za zaÅ‚atwienie otrzymanej skargi lub wniosku oraz czuwajÄ… nad prawidÅ‚owym i terminowym ich zaÅ‚atwieniem;
  2) niezwÅ‚ocznie rejestrujÄ… u pracownika sekretariatu skargÄ™ lub wniosek w centralnym rejestrze skarg i wniosków;
  3) przygotowujÄ… projekt odpowiedzi na skargÄ™ lub wniosek przed upÅ‚ywem 14 dni lub miesiÄ…ca od daty wpÅ‚ywu, oraz przedkÅ‚adajÄ… do podpisu uzgodnionÄ… odpowiedź na skargÄ™ lub wniosek organowi lub osobie zobowiÄ…zanej do zaÅ‚atwienia tej skargi lub wniosku zgodnie z odrÄ™bnymi przepisami;
  4) zapewniajÄ… wysÅ‚anie odpowiedzi na skargÄ™ lub wniosek do osób wnoszÄ…cych skargÄ™ lub wniosek w terminach, o których mowa w pkt 3;
  5) po ostatecznym zaÅ‚atwieniu skargi lub wniosku przekazujÄ… do pracownika sekretariatu oryginaÅ‚ wystÄ…pienia wraz z caÅ‚oÅ›ciÄ… dokumentacji;
  6) informujÄ… na bieżąco pracownika sekretariatu kopiami pism o toku zaÅ‚atwienia skargi lub wniosku.

5. Z przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków sporządzane są protokoły zawierające:
- datę przyjęcia,
- imię, nazwisko i adres składającego,
- zwięzłe określenie sprawy,
- imię, nazwisko i stanowisko służbowe przyjmującego,
-podpis składającego.

6. Kontrolę i koordynację działań w zakresie organizacji przygotowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków sprawuje Sekretarz Gminy.

7. Informację o dniach i godzinach przyjęć mieszkańców w sprawach skarg i wniosków umieszcza się na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.

 

 
informacje wprowadziÅ‚:Tomasz Pluciñski
data dodania: 1 Lipiec 2005
data modyfikacji: /
data wyworzenia: /